piątek, 11 czerwca 2010

Oktawa Bożego Ciała

11. czerwiec piątek - uroczystość Najświętszego Serca Jezusowego.
Jestem przy Tobie Panie i nie brak mi niczego.
To już ostatnia tegoroczna procesja w oktawie Bożego Ciała. Zamierzałem się wybrać z dzwonem na ogólno poznańską procesję z kościoła Najświętszego Serca Jezusowego na Jeżycach na plac Adama Mickiewicza z udziałem ks.Arcybiskupa. Gdy Ewa wyraziła chęć uczestniczenia w parafialnej procesji przychyliłem się do jej prośby i mimo panującego upału wybraliśmy się do parafii. Mszę św. Ewa spędziła poza budynkiem, dusił ją zapach kadzidła.
Uwaga: 80% zdjęć dotyczy dzisiejszej procesji, pozostałe 20% wykonałem w poprzednich dniach.

Po wyjściu z kościoła Ks Proboszcz idzie z Najświętszym Sakramentem pod krzyż misyjny. Tutaj przekazuje Pana Jezusa szafarzowi, a sam klęka i zawierza parafię Najświętszemu Sercu Jezusowemu. Wiatr targa baldachimem jakby chciał przeszkodzić zawierzeniu.

Procesja śpiewając pieśń Eucharystyczną obchodzi budynek kościoła.

Po wejściu wystawienie Najświętszego Sakramentu połączone z błogosławieństwem parafian

Dzisiaj wyjątkowy dzień ks. Proboszcz zaprasza ministrantów i dziewczynki sypiące kwiaty na plebanię, gdzie każde z dzieci otrzymuje kilka garści cukierków.


Brak komentarzy: