poniedziałek, 22 marca 2010

Szymonie, ty jesteś skałą


Dzisiaj będzie tylko na kolorowo, bez zmian i skreśleń, jota w jotę tak, jak napisał to ks. Tymoteusz. O 6:24 zamiast Go słuchać w Radio pisałem jeszcze odpowiedź "anonimowemu " pod wczorajszym postem. Być może, uda mi się odsłuchać powtórkę o 12:25 . Na początku wkleiłem oryginalne zdjęcie, w maksymalnej rozdzielczości , z aureolą nad pomnikiem.
A teraz posłuchajmy listu ks. Tymoteusza na poniedziałek po V niedzieli Wielkiego Postu.

Kochani moi!
Po zamyśleniach nad przypowieściami o Królestwie Bożym dziś stajemy przed trudnym pytaniem Pana Jezusa i przed fundamentalną prawdą o Kościele: Kościół jest tam, gdzie jest Piotr.

Było to w okolicy Cezarei Filipowej. Jezus zapytał uczniów: Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego? Jedni za Jana Chrzciciela, inni za Eliasza, jeszcze inni za Jeremiasza albo jednego z proroków. A wy za kogo Mnie uważacie? Odpowiedział Szymon Piotr: Ty jesteś Chrystus, Syn Boga Żywego!

Błogosławiony jesteś Szymonie, synu Jony. Ciało i krew nie objawiły ci tego, lecz Ojciec Mój, który jest w niebie. A oto ja mówię ci: Ty jesteś Piotr (Skała), a na tej skale zbuduję mój Kościół, i bramy piekielne go nie zwyciężą. Tobie dam klucze królestwa niebieskiego. Cokolwiek zwiążesz na ziemi, Będzie związane w niebie...

Dobrze, że był Piotr i odpowiedział Panu Jezusowi za siebie i za cały Kościół: Ty jesteś Chrystus, Syn Boga Żywego, Ty jesteś Bogiem!

A ty, Szymonie, będziesz Piotrem - Skałą. Na tobie będzie zbudowany Kościół. Będzie stał zawsze, bo zbudowany jest na skale i nie przemogą go żadne siły, nawet bramy piekła.
Ty będziesz miał władzę taką jak ja. Co zwiążesz tu, na ziemi, tak będzie i w niebie, bo tobie oddam klucze Królestwa.

Kościół jest tam, gdzie jest Piotr. Bez Piotra nie ma kościoła. Podzielił się ten Kościół na opcje, orientacje. Zapomnieliśmy, że wszelkie królestwo rozdzielone będzie spustoszone i dom na dom upadnie. A tak prosił Zbawiciel, abyśmy byli jedno! abyśmy byli pojednani, a nie podzieleni. (a jednak nie mogłem się powstrzymać by nie nawiązać do nazwy tego blogu).

Bawią się ludzie w swoje kościoły. Świadczymy sobie grzeszności ekumeniczne. To kuszenie Boga i zgorszenie dla świata. Nie ma Kościoła bez Piotra i nie ma zbawienia poza Kościołem.

Widziałem Piotra! Wołał jak prorok: Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi! Tej ziemi!
Piotrze, przyjdź szybko jako święty. Chmury nad nami rozpal łunę uderz nam wichrem i piorunem! I niech się stanie jeden święty, powszechny i apostolski Kościół. Amen!

Brak komentarzy: