niedziela, 14 czerwca 2009

Wczoraj mieliśmy sobotę – ten dzień tygodnia jest szczególnie poświęcony Maryi. Dodatkowo był to 13 dzień miesiąca, a więc kolejna rocznica objawień Matki Boskiej w Fatimie. Wieczorem byłem na nabożeństwie fatimskim (apel, różaniec i procesja ze świecami wokół kościoła). Nie było nas wielu, tak może około 50 osób. Zgłosiłem się do niesienia figurki.

Gdy go przed rokiem projektowałem Świetlisty Krzyż Pojednań. jednym z odrzuconych wariantów był krzyż o przekroju poprzecznym trójkąta (każda ściana krzyża miała być poświęcona jednej osobie Trójcy św. Coś mi jednak takie rozwiązanie nie wychodziło. Brakowało mi Maryi, Matki Boga pod krzyżem. Jej poświęciłem ostatnią czwartą fasadę krzyża wpisując na niej słowa prymasa Hlonda „Zwycięstwo jak przyjdzie to przyjdzie przez Maryję” i przyklepałem całość słowem „AMEN”.

Jako, że tekst wczorajszego czytania mszalnego nawiązywał bezpośrednio do nazwy mojego blogu zacytowałem go poniżej, pozostawiając bez komentarza.
Jeżeli ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To co dawne minęło, a oto wszystko stało się nowe. Wszystko to zaś pochodzi od Boga, który pojednał nas z sobą przez Chrystusa i zlecił nam posługę jednania. Albowiem w Chrystusie Bóg jednał ze sobą świat, nie poczytując ludziom ich grzechów, nam zaś przekazując słowo jednania. Tak więc w imieniu Chrystusa spełniamy posłannictwo jakby Boga samego, który przez nas udziela napomnień. W imię Chrystusa prosimy: pojednajcie się z Bogiem (2 Kor. 17-20).

1 komentarz:

Patka pisze...

Ja też w tym dniu uczestniczyłam w nabożeństwie,procesji,a z racji,że to oktawa bożego ciała moja średnia wnuczka sypała kwiatki w stroju krakowskim